15 Nisan 2014 Salı

Evde nişan menüsü..

Nişan postlaırna yavaş da olsa devam ;)
Nişanımız anneanneciğimin evinde “isteme + nişan” şeklinde oldu.  Daha önce de dediğim gibi salondaki masayı açık büfe tarzında hazırladık. Ben salonun genel görünüşünü ve masanın düzenini ayarlamak için bir gün önceden gidip çalışmalar yaptım J İlk olarak kurabiyelerimi astığım köşeyi oluşturdum, burası temamızı destekleyen tek köşeydi :D masanın geri kalanı borcamlar, ayaklı pasta standları ve kayık tabaklarla dolu standart bir ikram masasıydı J  Ben cuma günü tabakların boş hallerini masaya gözüme en güzel görünen şekilde yerleştirdim, hangi tabağa hangi ikram konacak kararlaştırdım, her tabağın içine o ikramı servis ederken kullanılacak maşa, çatal vs. ne ise onları da koydum, masanın yanına koyduğumuz bir sehpaya da servis tabaklarını ve çatallarını koyup hepsinin  üstlerini de örtüp öylece bıraktım. Cumartesi de annecim, yengecim ve cici akrabalarımızın benim için hazırladıkları ikramları herkes getirince masadaki tabaklara yerleştirdik. İyi ki böyle bir yol izlemişim, Cumartesi her şey çok kolay oldu J Borcamlara ve standlara beyaz pasta kağıtlarından(gerçek adı bu mu bilmiyorum J ) koydum, böylece daha şık bir görüntü elde etmiş olduk.  Beyaz porselen pasta standımıza pembe minik bezeleri dizerken acaba bir açık bir koyu mu dizsem, yoksa bir sıra açık bir sıra koyu mu dizsem, üst katı da çıksam mı gibi kararsızlıklar yaşamış olsam da sonunda ortak kararla tek kat bir açık bir koyu pembe olacak şekilde dizmeye karar verdim J  Bu bezeler görsel olarak masada çok hoş durdular, tavsiye ederim ;)



Cuma günü gittiğimde yaptığım bir diğer şey de bir tepsiye lavanta keselerini, bir tepsiye de şeker hamurlu kurabiyelerimizi dizmek oldu. İkea’nın beyaz büyük tepsisini kullandım bu iş için. Salondaki orta sehpaya iki tepsiyi yanyana koydum ve böylece akşam boyunca herkesin onları görmesini sağladım :p  Yine İkea’dan aldığım ve yine resmen benim için üretilmiş olan bu cici peçeteleri de çeyizimden çıkardığımız bu İkea tepsiye dizdik J

 

Aslında ilk önce evdeki tüm peçetelikleri denedik bu iş için, hatta kuzenimden peçetelik getirmesini bile istedim. Ama hiç biri içime sinmedi, sonunda hem güzel görüneceğini düşünüp hem de peçeteleri dağıtırken kolaylık olacağını düşünüp, hem de bu tepsiyi de bir yerde mutlaka kullanmamız gerektiğini düşünüp :D tepside karar kıldık. Bu da çok iyi bir fikirmiş sonradan anladım J Hem görüntü olarak çok beğenildi, hem de düşündüğümüz gibi peçeteleri dağıtırken gerçekten epey kolay oldu J

Masadakileri servis etmeleri için iki kuzenimi görevlendirip, ilk aşamada hangi ikramdan kaç tane servis edeceklerini onlara söyledik, kızlar da çok başarılı bi iş çıkardılar sağolsunlar J (Tabii ki tüm ikramlarımızdan bol bol vardı bu bence önemli bir nokta buna dikkat edin derim.) Mutfakta çalışmaları için de hamarat hanımlarımızı görevlendirdik. Mutfakta da 2 masanın üzerine kullanılacak bardakları, fincanları tepsileri önceden hazırlamıştık. Çaylar kahveler güzel güzel hazırlandı kızlaır ellerine tepsiler tutuşturulup salona gönderildi J Cici arkadaşlarım da çok iyi iş çıkardılar sağolun kızlar :* Ben sadece kahveleri ikram ettim, gerisini kızlar hallettiler J Ben kahveleri dağıtırken kızlardan biri arkamdan bir tepsiyle daha dolaşıp hepinizin bildiği minik bardaklarda su ikram etti J Bu yöntem epey rahat oldu ve çok beğenildi benden söylemesi ;)


 İlk kahve ikramları için bu fincanları bayılarak aldım ^-^ Düzdün bir fotoğraflarını çekmeyi akıl edememişim ama temama ne kadar uyduklarını söylemem gerek yok sanırım :p Şimdi çeyizde tekrar kullanılmayı bekliyorlar :)




O akşam için ikramları sırasıyla ilgili planımız şuydu:

  • Kahveler
  • Kız isteme (Yani beni ehehe :p )
  • Kız isteme çikolatalarının ikramı(çikolatalarım da hem renkleriyle hem tatlarıyla tam not aldılar ;) )
  • Masadaki börek çöreklerin çay ile birlikte ikramı
  • Nişan pastasının ikramı. Pastanın yanında cola, fanta, gazoz, limonata ve asitsiz meyve suları ikram ettik. Tepsilerde hepsinden ikişer üçer bardak koyduk ki dileyen dilediğini alsın.
  • Pastalar da yendikten sonraa tepsimi sehpadan alıp şeker hamurlu kurabiyelerimi dağıttım herkese J Tepsi sunum olarak şık olduğu gibi ikram aşamasında da kullanışlı oldu, boş tepsiyi tabii ki sehpaya geri koymadım J
  • Yeme içme sohbet faslı bitip kalkma vakti geldiğinde misafirlerimizi uğurlarken yine aldım tepsimi elime  kapıda herkese lavanta keselerini de verdimmm J


Sonrasında tabii ki hemen ayakkabılarımı çıkarıp ayaklarımı uzattım J Misafilerimiz İstanbul’dan geldiği için onları kalacakları yerlere yerleştirdikten sonra gençler olarak Alsancak’ta tekrar buluşup bir yerlere bir şeyler içmeye gittik J Gece 3 gibi eve dönüp bu yorucu ama güzel gecemizi sonlandırmış olduk J
Evde epey kalabalıktık ama gerçekten iyi organize olmuşuz hiç bi aksilik yaşamadık ^-^  


Evde nişan menüsü diye başlık attım, bir sürü de şey yazdım ama neredesye menümüzü yazmadan bilgisayarı kapatıp gidiyordum J Bizim menümüz aşağıdaki gibiydi, aklımda farklı şeyler de vardı ama anneannemin evine yapılanları tipleri bozulmadan taşımanın zor olması, Cumartesi günü kuaförden sonra oraya gidip ikram hazırlayamayacak olmamız gibi sebeplerle vazgeçmek zorunda kaldım L Olsun yine de ikramlarımız çok beğenildi bu da bana yetti J

Menümüz
  1. El açması ıspanaklı peynirli börek
  2. Hazır yufkadan kıymalı börek
  3. Peynirli poğaça
  4. Mercimekli köfte
  5. Kaşarlı maydanozlu patates topları – Aslında bunları da maydanoza, havuca bulamak gibi bir fikrim vardı ama onu da dediğim sebeplerden yapamadık, biz de haşlanmış patateslerin içine kaşar ve maydanoz ekleyip karıştırdık, toplarımızı o şekilde yaptık. Görsel olarak daha zayıf oldu ama bizi kurtardı ;)
  6. Un kurabiyesi
  7. Lor kurabiyesi
  8. Pembe minik bezeler - Aslında bezeleri kendim yapmak istiyordum ama vakit bulamadım ben de pastaneden hazır aldım J Bezelerden ofisteki arkadaşlarım için de ayırdım ve bir açık bir koyu pembesinden kurabiye poşetlerime koyup pembe kurdeleyle bağladım. Pazartesi günü onlara bu şekilde verdim, kendi çapımda bi hoşluk yapmış oldum :p Sanırım bir şeyleri paketleyip kurdelelemek bende artık hastalık oldu :D
  9. Marshmallow - Bunları da dediğim gibi çubuklara taktım poşetledim kurdeleledim, ikram kısmı çok eğlenceliydi, herkes çok sevdi. Güzel, çocukça, eğlenceli bi anı oldu iyi ki dağıtmışız J
  10. Şeker hamurlu kurabiye - Benim cici güllü kurabiyelerim, bebeklerim ^-^
  11. Pasta- Pastayı da keşke kendim yapabilseydim ama ona da vakit bulamadım J

Masamızın tamamlanmış halini fotoğraflamamışız ama genel olarak buna benzer fakat çok daha dolu bir masaydı :)








Eveet evde kız isteme, söz, nişan için aklıma gelen detaylar bunlar, en büyük tavsiyem de her şeyi nasıl yapacağınızı mutlaka önceden planlayın, sormak istedikleriniz olursa seve seve yanıtlarım J

Nasıl olacak ne olacak derken üzerinden 10 gün geçti gitti bile, şimdi düşünüp düşünüp mutlu oluyorum J  Herkes sırada düğün var sırada düğün var dedikçe de biraz stres yapmıyor değilim


Sevgiler..








10 yorum:

  1. Ne güzel ne soft detaylar;) tüm akrabalar birlik olup işe el atınca hem hoş anılar olarak kalıyor, hem de işler bir parça kolaylaşıyor;)) en büyük yük elbette nişanlılar ve aileleri üzerinde olsa da, çok hoş anılar, sıradaki düğün herkesi heyecanlandırır evet;)) hayırlısı olsun, Allah tamamına erdirsin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Eveet aynen öyle ne de güzel tarif etmişsiniz :) İşleri paylaşan herkes yorulmuş olsa da katkı sağladığı için çok mutlu oldu, beni de çok mutlu ettiler :) Güzel dilekleriniz için de çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. tabi ki çoook güzel ellerinize sağlık baktıkça canım çekti :) çok da güzel organize etmişsiniz darısı düğüne :) başka post yok mu ya heep bekliyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihihi çok teşekkür ederim :) bir iki bişi daha var aklımda ama bazen bundan da post mu olur canım aa diyorum kendi kendime :D vakit buldukça ekliycem :) Teşekkür ederim tekrar :)

      Sil
  4. olur tabi tepsiyi ve ne giydiğini merak ediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) kesin post yapıyorum o zaman söz :)

      Sil
  5. Çok cici, çok sevimli bir hazırlık olmuş :) Hayırlı uğurlu olsun, Allah tamamına erdirsin.

    YanıtlaSil
  6. benimde 2 hafta sonra isteme ve sözüm var.şu stresli ve neyi nasıl yapacağımı şaşırmış haldeyken bu yazınız nasıl yardımcı oldu anlatamam:) çok teşekkürler ve mutluluklar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm :) Teşekkürler ve size de şimdiden mutluluklar, hiç telaş etmeyin her şey çok güzel olur :)
      Sevgiler..

      Sil