23 Ocak 2014 Perşembe

Ben de tabak boyadıımmm :) ♥♥

Hepinize merhabaaa,
O kadar uzun zamandır yazamıyorum kii yeni yıla hızlı bir giriş yaptık, işler güçlerden bi türlü fırsat bulamıyorum yazmaya da sevdiğim blogları doğru düzgün okumaya da :( 

Amaa geçtiğimiz hafta sonu bir fırsat bulup epeydir istediğim polyester tabaklardan boyadım ve bunuu sizlerle paylaşmadan olmaz dedim ^^ Kemeraltı'ndan tabaklarımı ve boyalarımı aldıımm, başarılı olur muyum olamaz mıyım çok emin olamadığım için aklımdaki en temel 3 renkten alıp başladım :) Sonuç mu? Sonuçtan gaayet memnunum ve bu hafta sonu gidip yenilerini alıp başka renklerde boyamaya kararlıyım :) Tabaklarımın bitmiş halini gösterip boyama kısmıyla ilgili bikaç küçük ipucu vermek istiyorum size :) Boyamak isteyen varsa umarım işinize yarar :)

İşte benim cici tabaklarıım 




Pastel tonlara olan sevgim malum :) Bu yüzden seçtiğim renklerim bebek mavi, bebek pembe ve pastel lila :)
Su bazlı akrilik boyalarla boyuyoruz polyesterler ürünlerimizi. Bir kat boyadıktan sonra kuruması için yaklaşık 1 saat beklemek gerekiyor. Zaten bi tabağı boyayıp kuruması için bırakıp diğerine geçiyorsunuz 6 tabakta döngü neredeyse tamamlanıyor yani 1 saat boş boş beklemiyorsunuz :) Bir de ben acemiyim dedim ve tabakları arka yüzlerinden boyamaya başladım ve bence çok da iyi yaptım :)

Alırken dikkat etmemişim ve parlak vernik almışım ama mat olsun istiyorum tabaklarım o yüzden verniklemeden bıraktım, bu hafta sonu mat vernik alıp tamamlıycam tabaklarımı :)



Ponpon fırçalar boyayı almak için çok işe yarıyor, diğer fırçayla aynı miktarda boya almak çok zor. Yani eğer sizin de bişeyler boyama niyetiniz varsa ponpon fırçalardan da alın derim ben :) Bana malzemeleri alırken ponpon fırçaya gerek yok demişlerdi ama ben yine de aldım iyi ki de almışım :)




Tabaklarımızın ham haliii





Ponpon fırçayı boyaya bastırııp tabağa boyayı güzelcee yaydıım sonrasında da diğer fırçayla başladım boyayı yaymaya yani tabağı boyamaya :) İlk katta epey fırça izi kaldı ve ben çok korktum ama diğer katları geçince epey azalıyor fırça izleri korkmayın :) Mavi ve lilayı 2 kat geçmem yetti ama  malzemeleri aldığım yerde benimle ilgilenen bayanın da dediği gibi pembeyi 3 kat geçmem gerekti. Bu arada benim tahmin ettiğimden çok az boya gidiyor onu da belirteyim :)



Boyalar su bazlı olduğu için kurumadan suyla yıkadığınızda hemen geçiyor, 3 renk boyam olduğu için bir renkten diğerine geçerken hemen gidip fırçalarımı yıkadım güzelce temizledim :)










Son olarak yine tabaklarımın bitmiş haliii :)
Boyaması çook zevkliydi, karşılarına geçip geçip çocuk gibi seviniyorum, zaten oyuncak gibi oldular eheheh :) 
Çeyizimde benim boyadığım bişeylerin olması da beni ayrıca keyiflendirdi :)
Yenilerini boyamak için sabırsızlanıyoruumm :)
Siz de beğendiniz mi ki tabaklarımıı :)




Sevgiler..












44 yorum:

  1. dünya kadar paraya satıyorlar bunların boyanmış halini :) gayet güzel olmuş walla hem ucuz hem güzel emeğine sağlık (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim :) evet bana da epey pahalı gelmişti, hem o kadar para vermek istemedim hem de kendim yapmak istedim, içime de sindi çok sevdimm :)

      Sil
  2. harika olmuş bayıldım, yıkanınca atar mı acaba bilginiz var mı Duygu hanım? En kısa zamanda 2 takım alıp boyayabilirim bir tanesi benim için bir tanesi kızkardeşim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :) İnternette okuduğum kadarıyla yıkanınca bir sorun olmuyor zaten vernik de geçilecek üstünden ama tabii ben daha tabaklarımı kullanmadığım için kendi yorumumu yapamıyorum :) bence yine alıp hemen boyamalısınız ;)

      Sil
  3. Bayıldımm müthiş olmuşlar.. Uzun zamandır benimde planladıklarım arasında bu boyama işi.. En kısa zamanda deneyeceğim. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim hemen boyayın çok zevklii oyun gibi :)

      Sil
  4. Sen ne yetenekli bir insansın öyle yaaa.. Kurabiye yapar harika olur, tabak yapar mükemmel olur :) Maşallah diyorum sana hem de 41 kere :)
    Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sağol canım ama o kadar da değiil utandım :) Teşekkür ederiim beğenmene sevindim ;)

      Sil
  5. Geçen gün bende aldım boyadım çok tatlı oldular :) Boyalılarını gerçekten çok pahalı satıyorlar ve yine dediğiniz gibi çok az boya gidiyor bende çok şaşırmıştım. Bana aldığım yerden ponpon fırça olmaz dediler, portakal kabuğu gibi kalır dediler sadece kıl fırçalardan aldım ama sanırım ponponda alıcam bir daha gittiğimde çerçeve ve peçete halkaları alıcam boyamak için, kıl fırça ile kurdele kısımlarını boyamak baya zor oluyor, ben bide ilk denememe rağmen kurdeleleri farklı renk tabakları farklı renk yapmak istedim, biraz zorlandım ama sonuç güzel oldu, pek bi izde kalmadı vernikten sonra hele dümdüz şuan :)) Ellerine sağlık seninkilerin rengide çok şeker olmuş ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Cidden epey az boya gidiyor kalan boyaları değerlendirmeye çalışıyorum şu an :) Ponpon fırça benim epey işime yaradı, bu hafta aldıklarımın kurdelelerini ben de farklı renk boyadım onun için de ince uçlu bir fırça daha aldım, kurdeleleri farklı renk boyamak biraz uğraştırıyormuş evet :) Sevgiler..

      Sil
  6. Mrb ben harika bunları folkart enamel cam boyalarıyla boyasak daha mı iyi olur?akrilik boya suya dayanır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok fikrim yok açıkçası, malzeme aldığım yerde bu boyaları önerdiler, internette de boyayanların hep su bazlı akrilik boya ile boyadığını görmüştüm o yüzden bu boyaları kullandım :)

      Sil
  7. Merhaba, kemeraltından nerden aldığınızı tarif edebilir misiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Craftsy Hobby Ve El Sanatları Mağazası olarak geçiyor. Konak tarafında kalıyor. Velioğlu'nu biliyorsanız eğer onunla aynı sokakta köşede bir yer.

      Sil
    2. duygu hanım merhaba tam olaraık ne tarafta kalıyor bu craftsy kemeraltına yakınmı? mapta görünen burası doğru mu ? https://www.google.com/maps/place/Craftsy/@38.4040865,27.1597347,312m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x14bbd8bd10ab336f:0x46c33e2c5a3e0fc3

      Sil
    3. Merhaba,
      Mapta görünen yer bana yanlış gibi geldi ben de baktım aynı yeri gösteriyor ama yanlış, Kemeraltı'nın içinde aslında burası, Velioğlu'nun adresini buldum size bu sokağın köşesinde kalıyor, bu şekilde bulabilirsiniz :)

      https://www.google.com/maps/place/Velio%C4%9Flu+Manifatura/@38.4175407,27.1319649,18z/data=!4m2!3m1!1s0x14bbd8e3e4704bdd:0xb1b44c866b74656b

      Sil
    4. çok teşekkür ederimm :))

      Sil
  8. merhaba :) gerçekten bende cok begendım renklerıde boyanmasıda cok güzel olmuş pürüzsüz gözüküyorlar.kendimde çeyizime bunlardan yapmak ıstıyorum ama hıc bılgım yok bu konuda.ben cam kavanoz boyamak için boya almıştım,kavanozarımdan geriye kalan boyalarım var onlarla boyasam olurmu acaba? yoksa su bazlı boya ondan farklımı?birde şunu anlamadım tamamını ponpon fırça ile boyamadınız mı? yardımcı olursanız cok sevinirim.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkür ediyorum :) Cam boyaları ile ilgili bir fikrim yok su bazlı akrilik boya ile boyadım ama farklarını bilmiyorum :) Sadece ponpon fırçayla boyamadım ponpon fırça ile boyayı yaydıktan sonra diğer fırça ile boyama yaptım.
      Sevgiler..

      Sil
  9. Merhaba
    çok şeker olmuş ellerinize sağlık boyamadan önce zımparaladınızmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hayır zımparalamadımi alıp direkt olarak boyadım

      Sil
    2. Peki bunların üzerine sıcak bir şey konulduğunda kabarma yapıyormu yada yapmaması için bi yöntem varmı dün bende bi tane boyadım cok hosuma gitti terapi gibi:)

      Sil
    3. Evet terapi gibi bence de :) Ben henüz kullanmaya başlamadım bilemiyorum ama internette de hiç o şekilde bir yorum görmedim yine de dikkatli olmakta fayda olabilir :)

      Sil
  10. MERHABA KULLANDIĞINIZ FIRÇANIN BİR ADI VAR MI? ÇÜNKÜ İNTERNETTE DEĞİŞİK DEĞİŞİK FIRÇALAR VAR ... HANGİSİNİ KULLANMAK GEREK?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Fırçanın adını bilmiyorum malzemeleri aldığım yerde yardımcı olmuşlardı. Ponpon fırça,fotoğraflardaki geniş fırça ve bir de burada olmayan ince sulu boya fırçası gibi bir fırçam daha var onları kullanıyorum.

      Sil
  11. Ben şimdi gördüm bu postunu canım ve çok beğendim,ellerine sağlıkk.Bende bu tabakları çok beğeniyordum ama nerden alacağımı bilmiyordum.Yapmak fikrine ise bayıldım.Resimle de uğraştığımdan boya işlerini de severim.İlk fırsatta bende alıp hemen boyacağım.Kırmızı olsun benimkilerr de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim :) Senin daha güzel boyayacağın kesin zaten :) Ben de kırmızılarını da yapmayı planlıyorum, bence bir an önce alıp boyamalı ve bizimle paylaşmalısın :)

      Sil
  12. Mrb duygu hanım tabaklarınız. Çok şık benim gibi hiç bilmeyen biri bile yapabilirmi malzeme alırken inş yardım ederler eminönünden alacam birde yıkarken solarmı renkleri ve üstünü boyadık altını boyarken elimiz degecek dogal olarak bozulurmu acaba tşk ederim şimdiden 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben de hiç bilmeyen biriydim yapabildim tabii ki de yapabilirsiniz :) Benim aldığım yerde çok güzel ilgilenmişlerdi, fırçaları benim aldığım gibi alırsanız çok rahat edersiniz. Boya konusunda da ben daha sonra aradığım bir rengi bu markada bulamamış ve daha ucuz bir markadan almıştım ama pişman oldum, bence mutlaka cadence boyalardan alın çok iyi kapatıyor ve parlıyor.. Henüz yıkamadım bilmiyorum ama verniklediğimiz için sorun olacağını sanmıyorum :) Ben önce tabakların alt kısmını boyadım acemilik hataları görünmeyecek yerlerde olsun diye, altını boyadıktan sonra 1 saat kadar kurumasını bekleyip daha sonra tabağın üst kısmını boyuyorsunuz, tam kurumasını beklemeden diğer yüzünü boyamaya kalkarsanız maalesef bozulur :) Diğer katları atmadan önce de iyice kurumasını beklemek lazım biraz sabır işi yani :) Ama bence çok da güzel yaparsınız ;)
      Sevgiler..

      Sil
  13. Merhaba
    Tabaklarin ham halini.nereden aldiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Önceki yorumlarda yerini paylaşmıştım. İzmir Kemeraltı'nda Craftsy Hobby Ve El Sanatları Mağazası diye bir mağazadan almıştım.

      Sil
  14. Merhaba.vernigi hangi fırçayla yapıyorsunuz.ve bi yöntemi var mi.şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba verniği de fotoğraflardaki düz fırçayla yaptım ponpon fırçalar pek işe yaramadı vernikte. Bir tekniği vardır muhtemelen ama ben bilmiyorum :) Verniği çok almadan boya yapar gibi sürdüm iyice kurumadan da tekrar müdahale etmedim :)

      Sil
  15. merhaba duygu hanım en kısa surede bende yapmak istiyorum. fiyat bilgisi vermeniz mumkun mu acaba? bu arada ellerinize saglık muhteşem olmuşlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben geçen sene yapmıştım üzerinden bir yıl geçti fiyatlarını hatırlamıyorum :)

      Sil
  16. Beyaz dipliklerimi sprey vernikle verniklemek istedim ama sararmış izlenim bıraktı acaba ne kullanmalıyım?

    YanıtlaSil
  17. Beyaz dipliklerimi sprey vernikle verniklemek istedim ama sararmış izlenim bıraktı acaba ne kullanmalıyım?

    YanıtlaSil
  18. Beyaz boyama da sararmış izlenimi bırakmayacak vernik önerir misşniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir bilgim yok maalesef kusura bakmayın yardımcı olamıyorum :)

      Sil
  19. merhaba ürünleri yıkayınca bir sorun oldu mu ? bende bu marka aldım henüz kargoda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben tabakları yıkamadım bilmiyorum o yüzden sorun olur mu :) hafif ıslak bezle siliyorum zaten çay tabağı oldukları için problem olmuyor :)

      Sil