5 Ağustos 2013 Pazartesi

İtalya Gezisi / Siena & San Gimignano & Montecatini ✈

İtalya gezimize Roma'dan ayrılıp herşeyiyle  güzel Toscana bölgesine doğru ilerleyerek devam ediyoruz. İlk durağımız, eski mimari yapısını olduğu gibi korumuş, daracık sokakları, lüks mağazaları ve Pailo adlı at yarışıyla ünlü, UNESCO'nun Dünya kültür mirasları listesinde olan bir rönesans kasabası, Siena.

Sieana'dan sonra San Gimignano kasabasına uğrayıp oradan da konaklamak üzere Montecatini'ye geçiyoruz. Size az laflı bol fotoğraflı bir post hazırlamaya çalıştım, ben bu 3 kasabayı da çok sevmiştim umarım siz de seversiniz :)

Geldik kasabamızın istiridye kabuğu şeklindeki ünlü meydanı, Piazza del Campo'ya :)

Palio yarışları bu gördüğünüz meydanda yapılıyor. Palio, kasabadaki mahallelerin atlarının yarıştıkları yılda 2 kez yapılan geleneksel bir yarış. Yanlış hatırmalıyorsam 17 mahalle var ve her mahallenin kendi flamaları ve kendi simgeleri var. Çoğunun simgesi bir hayvan ve çoğu da ürkütücü tipler :) Mahalle sakinleri bu yarışı kazanabilmek için özel atlar ve jokeyler getirtip bu işe büyük paralar döküyorlarmış :) Kazanan mahalle diğer mahallelerde kendi flamalarıyla dolaşma ve onlarla diledikleri gibi dalga geçebilme hakkına sahip :)

Yarışta meydanı kumlarla doldurup dönüşleri de atları korumak için yastıklarla korunaklı hale getiriyorlarmış. Biz gittiğimizde de yarışlar iki gün önce yapılmıştı ve yerde hala kumlar ve atların ayak izleri vardı :) Bazı dükkanlarda yarışın fotoğraflarını ve videoalarını görmek mümkündü.

Dipnot olarak Fiat otomobil fabrikalarının merkezi de bu civarda yer alıyor, Fiat'ın Palio ve Siean modellerinin isimleri de bu kasabadan geliyor ;)

Bir sokakta karşımıza kazanan taraftarlar çıkıyor :)  Davullar düdükler çığıklar sloganlar şarkılar alkışlar ohoo kasabayı ayağa kaldırıyorlardı :) Epey izledik onları çok eğlenceliydi :)

Burada da kazanan mahallenin flamalarını her yere asıldığını görüyorsunuz :)

Bu tarz binalar geçmişte hep soylu ailelerin evleriymiş,

binalardaki hilal simgeleri de ailelerin soyluluğu ve zenginliğini gösteriyormuş,

, burada 5 hilali olan daha soylu ve zengin bir aile yaşamış mesela :)

Merdivenler ve yokuşlarla dolu kasabaya küçük bir cafeden veda ediyoruz..

Geldik günün 2. durağı olan San Gimignano kasabasına. Burası İzmir Selçuk'taki Şirince kasabasına benzeyen, turistik küçücük sevimli bir kasaba.

Dondurmalarıyla da ünlü bu kasaba ve gerçekten İtalya'da yediğimiz en güzel dondurmaları bu kasabada aşağıdaki dondurmacıdan yedik :)

Kasabada yaşayan teyzelerin el işlerini sattıkları dükkanlardan biri. İngilizce bilmeyen teyzelerle anlaşmak biraz zor da olsa güzel şeyler almıştık :)

Bir sürü dükkandan kendim için aldığım bir sürü şey vardı aslında ama hiçbirini fotoğraflamamışım. Yine de size bişeyler göstermek lazım bu yüzden şapka, havlu, önlük gibi şeylere makine nakışıyla istediğiniz şeyi yazdırabildiğiniz bu cici dükkandan annem için yaptırdığım tutacağı mutfağa gidip fotoğrafladım :)

San Gimignano kasabasına da veda edip  bir gece konaklamak üzere, benim kaldığımız yerler arasında en sevdiğim olan, Montecatini kasabasına geliyoruz. Burası tipik bir tatil kasabası, sanki aşağıya sahile inip deniz kenarında turlayabilirmişsiniz hissi uyandırsa da denize kıyısı olmayan bir termal kasaba aslında :)
Dağ havası, yeşilliği, mekanları ve bahçeli evleri ile çok hoştu, baya baya oraya yerleşesim gelmişti benim :) Aşağıdaki arabalardan anlaşılmasa da evler ve arabalar oldukça lükstü, zengin bir nüfusu var yani kasabanın :)
Bütün sokaklar böyle yemyeşildi :)

İtalya'da yediğim en lezzetli yemekleri bu restoranda yedim.

Benim hala tadını unutamadığım ana yemeğim Ispanaklı Rovioli, müthişti :) Yine gitsem yine onu yerim :)

Bu da sevgilimin patlıcanlı spagettisi. Güzeldi ama o da benim raviolime bayıldı :)

Eee Toscana bölgesine gelip oranın ünlü bağlarındaki üzümlerden yapılmış şaraplardan tatmadan olmaz ;)
Gül rengi pembe şarabımız da çok lezzetliydi..

Yemekten sonra dolaşırken saatlerce içeride kalmak istediğim, çok şeker bir bayanın işlettiği ilginç bir dükkana rastladık:)

Bir sürü ıvır zıvır, bir sürü süs eşyası, mis gibi kokan sabunlar çiçekler, el yapımı hediyelik eşyalar, gerçekten o an hepsini almak istedim :D Hepsini alamadım tabii ama hatrı sayılır sayıda şey aldım, bir gün evime yerleştiklerinde onların fotoğraflarını da yayınlarım ;)

Bizimkiler kapıda benim fotoğraf çekmekten bıkmamı bekliyorlar :D

Siz de göz atmak isterseniz buradan  bu cici dükkanın sitesine bakabilirsiniz..

Bu yoğun ve yorucu günün gecesi burada bitiyor, otelimize çekilip bir sonraki yorucu güne hazırlanabilmek için dinleniyoruz ;)