29 Mayıs 2013 Çarşamba

Çarpı işi ya da etamin, hangisini seçerseniz :)


Çarpı işi son zamanlarda epey popüler olmuş ne yalan söyleyeyim ben bunu Pinterest'te gezinirken anladım :) Sonra da bu konuyla ilgili yerli yabancı bir sürü güzel blog keşfettim.
Aslında bizde sanki etamin olarak geçiyordu diye biliyorum internet sayesinde mi çarpı işi olarak yayıldı acaba :) Benim zihnimde, etamin ya da kanaviçe denilince internetten, bloglardan, Pinterest'ten çok çocukluğum ve annemin, anneannemin çeyizlerindeki güzel işlemeler canlanıyor. O el emeği göz nuru işlemelerin hep birer sanat eseri olduklarını düşünmüşümdür ve Türk kadınlarına hayran kalmışımdır...

Eee bu hayran halimle tabii ki ben de ilkokuldayken bi yaz tatilinde bu işe merak salmıştım :) Aşağıda da 9-10 yaşlarındayken yaptıklarımdan kalmış olan ve annemin hala ekmek sepetimizin içinde kullandığı sanat eserim bulunuyor :))  Kareleri kocaman kocaman, çok komik, ama ben işlerken o kadar eğlenmiştim ki hala bakınca mutlu oluyorum, aynı şekilde çilekli ve kirazlı iki tane daha işlemiştim :)

Çocuk olmak güzeldi bence








Ciddi işlemelere gelecek olursak :) Pinterest'te en çok beğendiğim çarpı işi örneklerinin bu blogdan olduğunu fark ettim, belki siz de bu blogu incelemek istersiniz diye sizlerle paylaşmak istedim.

Seçtiklerim klasik örneklere biraz uzak belki, hatta belki size çok basit geleceklerdir ama ben sade ve az renkli olmalarını sevdim :) En kısa zamanda denemek istiyorum..


Aşağıdaki görseller Luli  adresinden alıntıdır..  

Bunlar kırmızı sevenlere gelsin :)







           






                                     

                                         
                                       




Bunlar da pastel sevenlere gelsin :)

















Kaynak : Luli



Hoşçakalın...


8 yorum:

  1. Duygucum ellerine emeğine sağlık. Bloğunu severek takip ediyorum. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben de sizi severek takip ediyorum :)
      Sevgiler

      Sil
  2. x-kalplere bayıldım. Bir de o kuşa.

    Ben de bloglarda gezerken farkettim. Sonra rus blogların da çok orjinal şeyler olduğunu gördüm.

    Ama harika şeyler yapmışlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenilmesine sevindim, ben de en çok kuşu beğenmiştim :)
      Hiç rus bloglarda rastlamamıştım iyi oldu öğrendiğim teşekkür ederim ;)

      Sil
  3. duygu hanım kolay gelsin acaba bir insan suretini etamine işleyebilirmiyiz yoksa çok mu zor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar teşekkür ediyorum ilginiz için ancak bunları ben yapmadım :)
      http://ioluli.blogspot.com/ bu blogdan alıntı yapmıştım, çok hakim olduğum bir konu olmadığından pek yardımcı olamıyorum :)
      Sevgiler..

      Sil
  4. Nerdeyse hepsini kaydettim, vesile olduğun için çok teşekkürler. Kaynak adrese de hemen ışınlanacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm, ne mutlu bana :)

      Sil